PERSBERICHT Start-up FromScratch laat bedrijven op een alternatieve manier communiceren met gezinnen

FromScratch, een start-up opgericht door de jonge onderneemster Colienne du Bois, produceert branded kinderboeken als nieuwe communicatietool voor bedrijven en organisaties. Op een alternatieve, ludieke en educatieve manier laat FromScratch bedrijven communiceren met gezinnen. De branded boeken zijn de perfecte manier om het verhaal van een merk naar voren te brengen en de identiteit binnen de woonkamers te brengen.

Kinderboeken als communicatietool
Het idee om branded kinderboeken te creëren als een communicatiemiddel voor bedrijven, vloeide voort uit het geloof in intelligente communicatie.

Klanten vallen niet meer voor schreeuwerige reclame. Traditionele reclames worden steeds meer vermeden. Ze maken hun keuzes steeds vaker op basis van de filosofie en uitstraling van een merk. Daarom creëren wij ludieke branded kinderboeken om bedrijven op een interessante manier in contact te laten komen met hun doelgroep.”, Lisanne van der Meijde, Project Manager van FromScratch.

De start-up creëert boeken op maat van elke klant. Ze worden gratis verdeeld bij promoties, op evenementen of verstuurd naar klanten.

Print in digitale tijden
In de digitale tijden van vandaag, lijkt de keuze voor gedrukte communicatie een bijzondere beslissing, maar toch is dit een bewuste keuze.

Een boek is een object dat voor velen nog steeds een grote waarde heeft. Het boek blijft liggen in de huiskamers, kinderen spelen ermee en delen het met hun ouders en familieleden. Daardoor komen ze nauw in contact met het merk in kwestie. Een merk biedt zijn consumenten zo fijne momenten in gezinsverband en creëert op die manier een emotionele connectie” , aldus Lisanne van der Meijde, Project Manager van FromScratch.

Caramel Publishing
FromScratch vertrok uit dat idee en overtuigde met haar standpunt verschillende partners.  CEO Colienne du Bois, presenteerde dit project aan investeerders die groot potentieel zagen in deze manier van communiceren.

Dankzij een partnership met Caramel Publishing, de bestaande Belgische uitgeverij van kinderboeken, kon de start-up reeds een aantal mooie projecten verwezenlijken. Klanten zoals Unilever, Brussels Airlines en Coca-Cola schrijven mee aan het succesverhaal dat bedrijven via kinderboeken met gezinnen laat communiceren.

Voor meer informatie:

FromScratch
Lisanne van der Meijde
T.02 263 20 54

Peppermint
Mieke Demeulenaere

Over FromScratch
FromScratch werd in december 2016 opgericht door Colienne du Bois. Unilever, Brussels Airlines en Coca-Cola zijn enkele van de bedrijven die reeds succesvol samenwerkten met FromScratch.

www.fromscratch.agency